Saturday, March 13, 2010

Jun - Bulan Penuh Festival dan Pesta di Jakarta

Sangat menarik untuk membuat lawatan ke Jakarta pada bulan Jun, kerana tempuh itu dipenuhi dengan lebih sepuluh pameran, pesta serta festival yang berlangsung di beberapa lokasi di bandaraya itu.

Bertempat di Jakarta Convention Centre ( JCC ) di Senayan sahaja, akan berlangsung beberapa acara termasuk `Minggu Produk Budaya Indonesia ` yang diadakan pada 12 hingga 20 Jun manakala acara ` Jakarta Mister and Miss Contest` pada 16 Jun serta `Furniture Expo 2010` mulai 12 hingga 20 Jun.

Selain di JCC, acara ` Batavia Art Festival` akan berlangsung di Taman Fatahilah mulai 23 hingga 26 Jun manakala program `Jakarta Naval` yang dijadualkan pada 27 Jun akan berlangsung diantara Jalan Merdeka sehingga ke Jalan Thamarin.

Bagi peminat seni tari pula, akan pasti teruja dengan program `Indonesia Dance Festival` yang akan diadakan pada 23 Jun sehingga 26 Jun bertempat di Taman Ismail Marzuki ( TIM ) .

Manakala `Festival Pasar Baru`, `Festival Rava Balong`, program `Coastral Art Perfomance` dan program `Folk Art Stage` serta `Festival Budaya Batavi` akan berlangsung sepanjang bulan Jun itu selain acara `Jakarta Fair` yang akan diadakan di Arena Pekan Raya, mulai awal Jun berlarutan sehingga 17 Ogos depan.

Berminat untuk menyertai mana-mana pakej ke pesta itu, sila klik..

No comments:

Post a Comment